Directeur Franck Fielemon: ‘De studenten waren erg betrokken en door hun vragen en frisse blik werd ik zeker getriggerd. Het project was voor ons een bevestiging van de waarde van data. Hiermee bouwen we meer kennis en inzichten op die waardevol zijn voor onze klanten. Dit hebben we in een vervolgfase zelf doorontwikkeld tot een nieuw marketingproduct’.

Achtergond opdracht

Omzetcoach.nl helpt ondernemers bij het behalen van hun omzetdoelstellingen. Dit doen zij door de ondernemer te helpen zijn verkoopeffectiviteit te vergroten door het verkoopproces te optimaliseren. Het bedrijf bestaat sinds 2017 en heeft inmiddels zo’n 325 klanten geholpen.

De aanpak

Het bedrijf beschikt over verschillende databronnen die niet met elkaar communiceren. Dit komt omdat er gewerkt wordt met verschillende systemen voor bijvoorbeeld sales, crm, emailmarketing, social media en boekhouding. Studenten van Business Data Management is gevraagd om in kaart te brengen welke data er precies allemaal beschikbaar zijn en hoe deze data gecombineerd kan worden om tot nog meer inzichten te komen.