Meemaakmagazine Stad+Kust

Meemaakmagazine Stad+Kust
Be good and tell it
30 maart 2019
Heb je hem al gezien? Het leuke Meemaak magazine Stad+Kust. Wordt h-a-h verspreid in regio Leiden. Oplage 250.000 stuks. Bewaarexemplaar! Uitgave was…

Projectkaarten geven overzicht

Projectkaarten geven overzicht
Economie071
19 november 2018
De stuurgroep van Economie071 is het afgelopen jaar flink gewisseld van bestuurders, ondermeer vanwege de gemeentelijke verkiezingen. De wethouders hebben gezamenlijk nagedacht…

Projectleiders vertellen in FOCUS

Projectleiders vertellen in FOCUS
Arbeidsmarkt
21 februari 2018
Samenwerking vraagt om FOCUS. Wat daarbij komt kijken als het gaat om de Economische Agenda van de Leidse regio, lees je in bijgaand Magazine. Onze projectleiders nemen je mee in hun werk en de uitdagingen die daarbij komen kijken.

Positieve economische cijfers voor Leidse regio

Positieve economische cijfers voor Leidse regio
Be good and tell it
15 februari 2018
Voor het vierde jaar op rij laat de Leidse regio positieve economische groeicijfers zien. Dat blijkt uit Index071, dat opgesteld is door bureau Blaauwberg in opdracht van Economie071. De groei komt vooral voor rekening van het life sciences cluster en van de activiteiten die daar direct mee samenhangen.

Projectkaarten geven overzicht

Projectkaarten geven overzicht
Be good and tell it
14 december 2017
Elke half jaar bespreekt stuurgroep Economie071 de stand van zaken van lopende projecten en nieuwe initiatieven. Voor dit overzicht worden projectkaarten gemaakt. Je vindt je gebundeld in deze PDF. De kaarten zijn per thema ook terug te vinden op de projectpagina's.

Campagne Stad+Kust van start

Campagne Stad+Kust van start
Be good and tell it
11 mei 2017
Tijdens de laatste editie van Leidsche Plein van Leiden Marketing werd o.a. de gezamenlijke regiocampagne Stad + Kust gepresenteerd. Deze is inmiddels in Duitsland van start gegaan. We hopen op veel bezoekers!

Groen licht voor regiomarketing

Groen licht voor regiomarketing
Be good and tell it
30 juni 2016
Ook de plannen voor regiomarketing kregen van de stuurgroep groen licht voor verdere uitwerking. Het resultaat van de tweede fase moet een structurele uitvoering van de gezamenlijke regiomarketing zijn. Voor de stuurgroep van oktober wordt een presentatie gepland waarin alle partners inhoudelijk worden bijgepraat.

Kansen regiomarketing geven energie

Kansen regiomarketing geven energie
Be good and tell it
16 juni 2016
Er zijn veel kansen als het gaat om regiomarketing, maar waar zetten we als regio samen de schouders onder? Die vraag is in de afgelopen maanden verkend en uitgewerkt. Martijn Bulthuis, directeur Leiden Marketing: 'Leiden, Katwijk, Oegstgeest, Noordwijk en Wassenaar zijn een verkenning op samenwerking gestart waarbij vanuit de bezoeker en de bewoner gekeken is naar de kansen.

Wethouder Jacco Knape over toerisme in Katwijk

Wethouder Jacco Knape over toerisme in Katwijk
Be good and tell it
2 juni 2016
In het blad Rijnstreek Business vertelt wethouder Jacco Knape van de gemeente Katwijk over de ambities van deze kustgemeente als het gaat om het aantrekken van toeristen. Aanpak, samenwerking met de regio en duurzame initiatieven komen aan bod.

Driespan trekt Expat Centre

Driespan trekt Expat Centre
Be good and tell it
7 december 2015
Voor het Expat Centre hebben zich drie partners gemeld. De gemeente Oegstgeest (wethouder Wendelien Tönjann, tevens woordvoerder van het project), de gemeente Voorschoten (wethouder Inge Nieuwenhuizen) en het LUMC (Henk Gerla, lid raad van bestuur). Dit driespan fungeert nu als opdrachtgever en zal leiding geven aan de twee projectleiders.

Internationals in de Leidse regio

Internationals in de Leidse regio
Be good and tell it
7 december 2015
In de Leidse regio is internationale kennis één van de speerpunten. Maar hoeveel wonen, werken en studeren er in Leiden en omgeving? In het feitenblad 'Internationals in de Leidse regio' worden deze vragen beantwoord.

Plan van aanpak voor regiomarketing

Plan van aanpak voor regiomarketing
Be good and tell it
11 november 2015
In de stuurgroep van juni is de scope van de opdracht voor het project regiomarketing verbreed met de b van bezoekers. Leiden Marketing heeft daarna samen met Katwijk Marketing een offerte opgesteld voor het maken van een plan van aanpak. Gezamenlijk met Dorpslab Oegstgeest en gelegenheidspartner Noordwijk Marketing, maken zij nu een concreet plan van aanpak.