Positieve economische cijfers voor Leidse regio
15 februari 2018
Voor het vierde jaar op rij laat de Leidse regio positieve economische groeicijfers zien. Dat blijkt uit Index071, dat opgesteld is door bureau Blaauwberg in opdracht van Economie071. De groei komt vooral voor rekening van het life sciences cluster en van de activiteiten die daar direct mee samenhangen.
Projectkaarten geven overzicht
14 december 2017
Elke half jaar bespreekt stuurgroep Economie071 de stand van zaken van lopende projecten en nieuwe initiatieven. Voor dit overzicht worden projectkaarten gemaakt. Je vindt je gebundeld in deze PDF. De kaarten zijn per thema ook terug te vinden op de projectpagina's.
Groen licht voor regiomarketing
30 juni 2016
Ook de plannen voor regiomarketing kregen van de stuurgroep groen licht voor verdere uitwerking. Het resultaat van de tweede fase moet een structurele uitvoering van de gezamenlijke regiomarketing zijn. Voor de stuurgroep van oktober wordt een presentatie gepland waarin alle partners inhoudelijk worden bijgepraat.
Kansen regiomarketing geven energie
16 juni 2016
Er zijn veel kansen als het gaat om regiomarketing, maar waar zetten we als regio samen de schouders onder? Die vraag is in de afgelopen maanden verkend en uitgewerkt. Martijn Bulthuis, directeur Leiden Marketing: 'Leiden, Katwijk, Oegstgeest, Noordwijk en Wassenaar zijn een verkenning op samenwerking gestart waarbij vanuit de bezoeker en de bewoner gekeken is naar de kansen.
Wethouder Jacco Knape over toerisme in Katwijk
2 juni 2016
In het blad Rijnstreek Business vertelt wethouder Jacco Knape van de gemeente Katwijk over de ambities van deze kustgemeente als het gaat om het aantrekken van toeristen. Aanpak, samenwerking met de regio en duurzame initiatieven komen aan bod.
Driespan trekt Expat Centre
7 december 2015
Voor het Expat Centre hebben zich drie partners gemeld. De gemeente Oegstgeest (wethouder Wendelien Tönjann, tevens woordvoerder van het project), de gemeente Voorschoten (wethouder Inge Nieuwenhuizen) en het LUMC (Henk Gerla, lid raad van bestuur). Dit driespan fungeert nu als opdrachtgever en zal leiding geven aan de twee projectleiders.
Plan van aanpak voor regiomarketing
11 november 2015
In de stuurgroep van juni is de scope van de opdracht voor het project regiomarketing verbreed met de b van bezoekers. Leiden Marketing heeft daarna samen met Katwijk Marketing een offerte opgesteld voor het maken van een plan van aanpak. Gezamenlijk met Dorpslab Oegstgeest en gelegenheidspartner Noordwijk Marketing, maken zij nu een concreet plan van aanpak.