Er zijn veel kansen als het gaat om regiomarketing, maar waar zetten we als regio samen de schouders onder? Die vraag is in de afgelopen maanden verkend en uitgewerkt. Martijn Bulthuis, directeur Leiden Marketing: ‘Leiden, Katwijk, Oegstgeest, Noordwijk en Wassenaar zijn een verkenning op samenwerking gestart waarbij vanuit de bezoeker en de bewoner gekeken is naar de kansen. Daaruit hebben we een aantal gezamenlijke lijnen gekozen die we nu uitwerken. Denk daarbij aan thema’s als bloemen, cultuur, kennis en vrijheid, maar ook Leidse Ommelanden en de stad + kust verbinding. Er is veel energie om samen aan de slag te gaan. De samenwerking kan en zal voor het hele 071 gebied groei opleveren. Deze complementaire regio heeft echt een onderscheidend product en kan doelgroepen voor zich winnen’.
Presentatie tijdens Leidsche Plein
Het plan is gepresenteerd aan de bestuurders van betrokken partners. Ook zij zagen direct de kansen en waren positief verrast. Tijdens het Leidsche Plein van juni, de partnerbijeenkomst van Leiden Marketing, worden de stads- en regiopartners geïnformeerd. Aan bod komen dan o.a. de projecten HUBspot, het Expat Centre en de regiomarketing.