We kijken terug op een goed bezochte Regionale Netwerkmiddag! Je vindt een uitgebreide terugkoppeling via deze pagina.
Hey ondernemer 👋🏻
Wij zijn er klaar voor. Jij ook? Bereid je voor op een nuttige middag. Last minute aanmelden? Vul dan onderstaand formulier in. Aangemeld, maar kun je niet komen? Meld je dan z.s.m. af via contact@economie071.nl, zodat we anderen jouw plekje kunnen geven. Sta je op de deelnemerslijst, dan wordt je woensdag 22 november verwacht om 16.00 uur bij ECC in Leiden.
Wat kun je zoal verwachten
- Trendwacher Tony Bosma neem je mee in de wereld van morgen. Zijn credo is: niet kijken, maar zien! Weet wat er speelt en doe er je voordeel mee. Mis de boot niet en kom in actie. Of het nu gaat om generatie Z of artificial intelligence. Het is er en zal je werk gaan beïnvloeden.
- Welke trends zien we dan in onze Leidse regio. Hoe spelen we daarop in?
- Welke ervaringen hebben ondernemers? Aan het woord komen Elles van Goozen van The Brandscape Agency en Frans en Emile Oomen van Oomen opslag en verhuizers.
- Op zoek naar antwoorden op je vragen en verdieping: bezoek de infomarkt! (download hier de Factsheet Informatiemarkt)
- Ontmoet regio ondernemers op de netwerkborrel.
Na drie uur ga je gegarandeerd met nieuwe kennis, inspiratie en contacten naar huis.
Jouw route hebben we al even in beeld gebracht ⤵️
📅Woensdag 22 november 2023
📍 ECC Leiden, Haagse Schouwweg 10 Leiden
⏰ 16.00 – 19.00 uur
Sorry. Dit formulier is niet langer beschikbaar.
Programma
- 16.00 uur Ontvangst
- 16.30 uur Keynote spreker Tony Bosma over trends in groei. Tony is een internationaal bekende topfuturist. Het doet veel onderzoek naar de toekomst op verschillende onderwerpen. Hij geeft wereldwijd lezingen die bekend staan om hun inspirerende en soms confronterende inhoud.
- 17.30 uur De praktijk in beeld: ondernemers aan het woord met Emile, Stephanie en Frans Oomen (Oomen Group) en Elles van Goozen (The Brandscape Agency).
- 18.00 uur Informatiemarkt met netwerkborrel (download hier de Factsheet Informatiemarkt)
- 19.00 uur Einde bijeenkomst
Met medewerking van: Fleur Spijker (gemeente Leiden / Economie071), Martijn van Pelt (VNO-NCW Bedrijfsleven Rijnland), Marius Hovius (Rabobank Leiden–Katwijk) en Joeri van den Steenhoven (Hogeschool Leiden).
Dagvoorzitter: Bastiaan Bakker
Ondernemen met visie en lef
Emile, Stephanie en Frans Oomen uit Katwijk zijn ondernemers die laten zien wat visie en lef inhoudt. Als relatief jong verhuis- en opslagbedrijf hebben zij een duurzaam en energieneutraal gebouw gerealiseerd voor een unieke vorm van automatische self storage met 500 opslagcontainers. Het pand heeft het hoogst haalbare energielabel. Met hun elektrisch wagenpark is het verhuisbedrijf klaar voor de zero-emissiezones.
Zij zijn echte koplopers. En dat valt op. Afgelopen week werden zijn dan ook bezocht door het Comité voor Ondernemerschap waar ook HMK Máxima lid van is. We kijken graag terug op de gesprekken die daar zijn gevoerd.
Scale-up aanpak
Elles van Goozen van The Brandscape Agency uit Leiderdorp weet alles over inspelen op kansen, soms gedwongen door omstandigheden. Als scale-up laat zij zien wat wendbaar ondernemerschap inhoudt.
Van eventdesign en -inrichting, maakte zij de overstap naar de televisiewereld en het bouwen van Brandscapes voor de grootste Brands zoals Google, Booking, Wondr, Radio 538 en BOL. Zo bedachten zij samen met John de Mol het format van het SBS6 programma Marble Mania en bouwden zij de knikkerbanen en alle spellen. Ook na corona realiseerden zij weer meerdere boten voor de Gay Pride en wordt in 2024 de 50ste boot gebouwd.
Dit jaar bouwt het bedrijf aan een energieneutraal pand en worden de kantoren en werkplaatsen samengevoegd. In 2023 won The Brandscape Agency de juryprijs van de Leiderdorpse Ondernemersprijs. Elles deelt graag haar ervaringen over haar scale-up aanpak.
Zonder talent geen groei
Het aantrekken van talent is een uitdaging, zelfs voor het Leiden Bio Science Park. Joeri van den Steenhoven, van Hogeschool Leiden, leidde de inspanningen voor een actie-agenda. Hoe kreeg hij ondernemers en onderwijs op één lijn? Welke lessen en tips zijn er voor andere sectoren die talent willen aantrekken en behouden?
Joeri: ‘De totstandkoming, het proces, én de inhoud van deze agenda zie ik als inspiratie voor de regio en voor de rest van Nederland’.
Informatiemarkt
Op zoek naar verdieping en antwoord op je vragen? Loop langs bij de professionals op de informatiemarkt. Hier vind je de volgende organisaties en initiatieven (download hier de Factsheet Informatiemarkt):
- Laat digitalisering voor je werken (digitaliseringwerkt.nl). Een project van Economie071 dat ondernemers helpt met digitaliseren via workshops, coaching en een voucherregeling. Maak tijdens de netwerkmiddag gebruik van een gratis coachgesprek van 15 min. Goed voorbereid het gesprek in? Vul dan vooraf deze korte digi-scan in. Na invullen ontvang je direct een advies in je mail.
- Zero Emissie Stadslogistiek. Op weg naar ZES.
- PLNT, centrum voor innovatie en ondernemerschap. Met Smart Building (financieel ondersteund door het Leids Stimuleringfonds) en CIV smart technology (centrum voor innovatief vakmanschap van mboRijnland).
- LLOKAAL (Leven Lang Ontwikkelen) en de Jongerenbedrijfsscan.
- De Buurjongens (vanuit het fonds Circulair verwaarden).
- Rabobank Impactfonds, voor het realiseren van oplossingen voor de maatschappelijke thema’s Financieel Gezond leven, Duurzaam Wonen, Duurzaam Ondernemen, Banking4Food en initiatieven die bijdragen aan de Energietransitie.
- Het Goed groen groei label uit Katwijk. Labelhouders zijn de koploper in duurzaamheid, onderbouwd door wetenschappelijke analyse en officieel erkend door de Gemeente Katwijk.
- Ondernemersvereniging BV Leiden.
- WSP Holland Rijnland (werkgeversservicepunt)
Ondernemen in 071 wordt georganiseerd door Economie071 en Rabobank Leiden-Katwijk voor het versterken van het regionale netwerk van ondernemers, gemeenten en onderwijsinstellingen. Kennisdeling, inspireren en elkaar ontmoeten staan centraal.