Leefstijlcoach kreeg voucher voor opstellen digitale strategie | Voor haar broodbakworkshops hoeft ze maar een bord in de tuin te zetten of ze zijn uitverkocht. Maar voor haar coachingstrajecten om mensen een gezond eetpatroon aan te leren is meer nodig. Geholpen door een voucher van 1000 euro van Economie071 volgt Ineke van Spelde nu een intensieve digital marketingcursus om haar digitale strategie op orde te brengen. En dat helpt haar enorm.
Gewichtsconsulent staat er op de deur van Ineke van Spelde. Maar eigenlijk dekt dat de lading niet. Ze is vooral ook natuurvoedingskundige en leefstijlcoach. Met haar bedrijf ‘Een nieuwe kijk op eten’ wil de Leiderdorpse juist niet met het gewicht van iemand bezig zijn. Ze wil haar cliënten een voedzaam, lekker en eerlijk eetpatroon aanleren en dat leidt, zo is haar rotsvaste overtuiging, op de lange termijn tot een gezond gewicht.
Bord in de tuin
Maar die dienstverlening verkoopt zich niet vanzelf. “Ik geef ook broodbak- en kookworkshops en dat loopt als een tierelier. Ik hoef daarvoor bij wijze van spreken maar een bord in de tuin te zetten en ze zitten vol. Heel leuk natuurlijk maar ik wil ook mensen helpen naar een gezonde leefstijl. Daarvoor ben ik όόk opgeleid. En die doelgroep bereiken, is moeilijker merk ik.”
“Ik heb een website maar dat is niet genoeg. Mijn digitale marketingstrategie moet beter en daar ben ik nu een intensieve training voor aan het volgen.” Stapsgewijs leert ze in deze training waar marketing om draait, wat werkt en niet werkt, hoe je het opbouwt en uitvoert en wat de vervolgstappen zijn. “Het duurt vier maanden en is een heel praktisch ingestelde training waarin ik mijn marketingplan opbouw. Het leidt ertoe dat ik goed uitdenk wat nu precies mijn aanpak is en mijn toegevoegde waarde en ook wat mijn ideale klanten zijn.”
Ze had de training al een tijdje op het oog maar vond het een erg grote investering. “Maar ik wilde ‘m wel graag volgen dus toen ik in het huis-aan-huiskrantje las dat ondernemers een voucher van 1000 euro konden krijgen om hun cybersecurity of digital marketing te verbeteren, dacht ik direct aan die training.”
Twaalf uur
De rest was verrassend eenvoudig. Op de website van Economie071 stond alle informatie die nodig was. “Er was zelfs ook een filmpje waarin het nog eens uitgelegd werd. Dus ik had de informatie die ik nodig had voor de aanvraag snel bij elkaar.” En die lagen klaar toen de inschrijving openging. “Om twaalf uur ging de inschrijving open en hoefde ik mijn gegevens alleen nog maar over te tikken. Misschien was dat overdreven, en had ik een week later ook nog kunnen inschrijven, maar ik wilde gewoon niet buiten de boot vallen.”
Ze hoorde snel dat haar aanvraag voor een groot deel gehonoreerd werd. Het overige deel betaalt ze zelf, waardoor ze gelijk kon beginnen met de training. Daar is ze zeer enthousiast over. Vooral ook omdat die speciaal gericht is op mensen zoals zij: ondernemers die andere mensen willen helpen. “Het kan soms ongemakkelijk voelen om te verkopen wat ik verkoop. Mensen hebben een verlangen. Ze willen een gezonder gewicht en gezonder leven en daar worstelen zij vaak al heel lang mee. Het is een intiem domein waarin je je begeeft met veel emoties. Marketing kan dan al snel plat voelen. Alsof dat geen recht doet aan hun problemen. Maar om die mensen te kunnen helpen moeten ze mij wel weten te vinden. Er is kortom wel marketing nodig. Voor die dilemma’s en wat dan de juiste manier en toon is, is veel aandacht in de digital marketing-training. Dat opent voor mij een nieuwe zienswijze. Ik begin echt te snappen wat er nodig is om mijn diensten goed over het voetlicht te brengen.”
- Ben je na het lezen van dit interview ook benieuwd naar de kansen voor jouw bedrijf? Maak dan een afspraak met een van onze coaches. Kies op deze pagina zelf de dag en het tijdstip van je afspraak.
- Benieuwd naar andere voorbeelden van inzet van onze voucher? Kijk dan op deze pagina voor meer interviews (wordt regelmatig aangevuld).
- Vraag ook een voucher aan!
Mark Ouwehand ging van de bouw naar de politie en weer terug