Praktische aanpak bij koppelen kennis aan de markt

Praktische aanpak bij koppelen kennis aan de markt
Kennisvalorisatie
9 april 2015
Ondernemers en kenniswerkers één op één koppelen. Dat is de aanpak die gekozen is bij het actiepunt 'Koppelen kennis aan de markt'. Dit naar aanleiding van gesprekken met ondernemers. Projectleider Klaas Jan van de Bent, wethouder van de gemeente Katwijk: 'Met deze aanpak komen concrete vraagstukken van ondernemers meteen naar boven en deze kunnen we direct koppelen aan de kennis die er is. Zo zetten we snel stappen naar resultaat en leren we hoe we de kloof tussen onderzoekers en ondernemers kunnen dichten.'

Samen werk maken van onderwijs en werk

Samen werk maken van onderwijs en werk
Onderwijs en arbeidsmarkt
9 april 2015
Jongeren opleiden voor de banen van de toekomst. Dat wil je niet alleen als onderwijsinstelling, dat wil je ook als bedrijfsleven. Vanuit de economische agenda wordt dit dan ook gezien als een gezamenlijke verantwoordelijkheid van ondernemers, onderwijsinstellingen en overheden (de drie o's).

‘Het gesprek met het Ondernemersloket gaf mij inzicht’

Ondernemerschap
7 april 2015
Ondernemer Sanne te Pas: ‘Kort geleden heb ik contact gezocht met Ondernemersloket071. Ik zocht advies voor mijn filmproductiebedrijf Canto Libre Films. Vaak ben ik te bescheiden bij het bepalen van mijn vraagprijs voor een opdracht. Samen met sparringpartner Bas Douma van Ondernemers-loket071 hebben we geanalyseerd hoe ik dit kan voorkomen.

Vraag het aan Manus

Vraag het aan Manus
Ondernemerschap
7 april 2015
Sinds kort zijn de student-ondernemers van vereniging Lugus gehuisvest in het pand van de voormalige Kamer van Koophandel aan de Stationsweg in Leiden. Zo’n 30 ondernemers zijn er gestart met hun eigen onderneming, waaronder Manus: een klusdienst waar je alles aan kunt vragen. Via Whatsapp of Telegram. Lugus wordt ondersteund door Economie071 en zal op termijn onderdeel gaan uitmaken van het Centrum voor Ondernemerschap en Innovatie, een project uit de Economische Agenda Leidse regio.

Bestuurders met ondernemers in gesprek over kansen winkelgebieden

Bestuurders met ondernemers in gesprek over kansen winkelgebieden
Retail
2 april 2015
Wethouders Economie en diverse bestuurders uit Katwijk, Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest, Voorschoten en Zoeterwoude hebben op 1 april 2015 met ondernemers gesproken over de kansen voor winkels en winkelgebieden in de Leidse regio

Uniek loket voor starters en groeiers

Uniek loket voor starters en groeiers
Ondernemerschap
18 maart 2015
In opdracht van Programmabureau Economie071 adviseert 15KM vanaf februari gratis startende en doorgroeiende mkb-ondernemers in de regio-071 over hun business ontwikkeling.

Kom naar het werkatelier regionale retail

Kom naar het werkatelier regionale retail
Retail
16 maart 2015
Zijn onze winkelcentra klaar voor de toekomst? Kom naar het werkatelier op 1 april.

Regionale economie ontwikkelt goed

Be good and tell it
9 maart 2015
Het gaat goed met de ontwikkeling van de Economische Agenda van de Leidse regio. Dat is de conclusie die getrokken kan worden uit de Index071 die is opgesteld door Bureau Blaauwberg in opdracht van het programmabureau Economie071.

‘Je kunt veel van elkaar en van ondernemers leren’

‘Je kunt veel van elkaar en van ondernemers leren’
Ondernemerschap
4 maart 2015
Lugus is dé broedplaats voor studenten van de Leidse Universiteit en Hogeschool Leiden die ondernemer willen worden. In het kader van het agendapunt ‘Stimuleren van ondernemerschap en starters’, ondersteunt Economie071 deze studenten.

Zuidelijke Randstad in Brussel

Zuidelijke Randstad in Brussel
Economie071
24 januari 2015
Op 21 januari kwamen meer dan 50 bestuurders uit de Zuidelijke Randstad bijeen in het Europees Parlement voor een inspiratievolle presentatie van de regio in Brussel.

Regionale raadsbijeenkomst over retailvisie

Regionale raadsbijeenkomst over retailvisie
Retail
9 januari 2015
Tijdens een gezamenlijke raadsbijeenkomst in december zijn raadsleden uit de Leidse regio bijgepraat over de Retailvisie.

Zet de regio op de kaart met slim marketing instrument

Zet de regio op de kaart met slim marketing instrument
Be good and tell it
1 december 2014
2014 - Leiden Marketing heeft in opdracht van Economie071 een gratis digitale marketing toolbox ontwikkeld.